Пам'ятка з профілактики булінгу для батьків
Булінг (з англійської- хуліган,забіяка,грубі
ян)утиск, дискримінація,цькування.Це тривалий процес свідомого жорстокого ставлення з боку дитини або групи до іншої дитини або інших дітей. Мотивація до булінгу: заздрість, помста, відчуття неприязні, прагнення відновити справедливість, боротьба за владу, самоствердження тощо. Якщо Ви маєте підозри, що Ваша дитина страждає від погроз, переслідувань або побиття-станьте на захист, будьте конструктивними, дійте.
Кілька порад батькам, щодо протидії булінгу:
1.Поговоріть з дитиною відкрито і доброзичливо.2.Допоможіть дитині зрозуміти, що вона не є ані "ябедою", ані "наклепником. "Вона-смілива людина, яка не боїться говорити правду, щоб захистити себе та інших, виправити ситуацію.3.Докладно з'ясуйте факти. Занотуйте: що і коли трапилось.4.Домовтеся про зустріч з дорослими, які опікуються Вашою дитиною та дітьми- агресорами ( з батьками, вчителями, адміністрацією школи)5.На зустрічі поясніть ситуацію, намагаючись бути максимально спокійним та конструктивним.6.Спробуйте створити зрозумілий і максимально простий план щодо протидії булінгу.7.Пам'ятайте, що Ваше пряме втручання, наприклад спроба "виховати" чужу дитину не припустима.8.Дотримуйтеся плану та будьте уважні до власної дитини, її поведінки, реакцій, почуттів.За матеріалами Інтернет- ресурсів МОіН України.
Пам'ятка з профілактики булінгу для батьків
Булінг (з англійської- хуліган,забіяка,грубі
ян)
ян)
утиск, дискримінація,цькування.
Це тривалий процес свідомого жорстокого ставлення з боку дитини або групи до іншої дитини або інших дітей.
Мотивація до булінгу: заздрість, помста, відчуття неприязні, прагнення відновити справедливість, боротьба за владу, самоствердження тощо.
Якщо Ви маєте підозри, що Ваша дитина страждає від погроз, переслідувань або побиття-станьте на захист, будьте конструктивними, дійте.
Кілька порад батькам, щодо протидії булінгу:
1.Поговоріть з дитиною відкрито і доброзичливо.
2.Допоможіть дитині зрозуміти, що вона не є ані "ябедою", ані "наклепником. "Вона-смілива людина, яка не боїться говорити правду, щоб захистити себе та інших, виправити ситуацію.
3.Докладно з'ясуйте факти. Занотуйте: що і коли трапилось.
4.Домовтеся про зустріч з дорослими, які опікуються Вашою дитиною та дітьми- агресорами ( з батьками, вчителями, адміністрацією школи)
5.На зустрічі поясніть ситуацію, намагаючись бути максимально спокійним та конструктивним.
6.Спробуйте створити зрозумілий і максимально простий план щодо протидії булінгу.
7.Пам'ятайте, що Ваше пряме втручання, наприклад спроба "виховати" чужу дитину не припустима.
8.Дотримуйтеся плану та будьте уважні до власної дитини, її поведінки, реакцій, почуттів.
За матеріалами Інтернет- ресурсів МОіН України.
Ось 100 запитань дитині, на які їй буде цікаво відповідати, які дадуть батькам купу нової інформації про їхнє чадо і змусять задуматися.
1. Ненудні запитання замість «Як минув твій день?»
• Яка подія сьогодні була найцікавіша?
• Що нового ти дізнався за день?
• Що змусило тебе посміхнутися сьогодні?
• Хто зробив що-небудь смішне, веселе, дурне?
• Що здивувало тебе сьогодні?
• Чи допоміг ти кому-небудь?
• Хто-небудь зробив щось хороше для тебе?
• Ти сьогодні пишався собою? Через що?
• Тобі було сумно?
• Що сьогодні було складним або незрозумілим для тебе?
• У що ти грався сьогодні зі своїми друзями?
• З ким ти сидів сьогодні за обідом?
• З ким із однокласників ти хочеш дружити, але поки не дружиш?
• Хто з твоїх однокласників твоя повна протилежність?
• Хто з виховательок або вчительок тобі подобається найбільше? А хто не дуже?
• Якби ти на один день став вчителем, чого б ти навчив своїх однокласників?
• Що-небудь тебе роздратувало?
• Хто-небудь в цей день вчинив з тобою несправедливо?
• Чи було щось, що тебе збентежило?
• З чим ти був не згоден сьогодні?
• Якби сьогоднішній день можна було прожити ще раз, що б ти зробив по-іншому?
• Що тобі не вдалося цього тижня? А що вдалося?
• Що нового ти дізнався за день?
• Що змусило тебе посміхнутися сьогодні?
• Хто зробив що-небудь смішне, веселе, дурне?
• Що здивувало тебе сьогодні?
• Чи допоміг ти кому-небудь?
• Хто-небудь зробив щось хороше для тебе?
• Ти сьогодні пишався собою? Через що?
• Тобі було сумно?
• Що сьогодні було складним або незрозумілим для тебе?
• У що ти грався сьогодні зі своїми друзями?
• З ким ти сидів сьогодні за обідом?
• З ким із однокласників ти хочеш дружити, але поки не дружиш?
• Хто з твоїх однокласників твоя повна протилежність?
• Хто з виховательок або вчительок тобі подобається найбільше? А хто не дуже?
• Якби ти на один день став вчителем, чого б ти навчив своїх однокласників?
• Що-небудь тебе роздратувало?
• Хто-небудь в цей день вчинив з тобою несправедливо?
• Чи було щось, що тебе збентежило?
• З чим ти був не згоден сьогодні?
• Якби сьогоднішній день можна було прожити ще раз, що б ти зробив по-іншому?
• Що тобі не вдалося цього тижня? А що вдалося?
2. Питання, які розвивають фантазію
• Якби з неба йшов дощ із їжі, що ти хотів би, щоб це було?
• На якій тварині ти хотів би покататися: на слоні чи на жирафі?
• Якби ти міг перейменувати кольори, як би ти їх назвав?
• Якби наша кішка вміла розмовляти, що вона сказала б?
• Якби ти міг поставити запитання будь-якій дикій тварині, що ти запитав би?
• Якби у тебе була своя печера, що було б усередині?
• З чого можна побудувати стіну, яку неможливо зруйнувати?
• Яка тварина могла б добре керувати автомобілем?
• Яких винаходів не вистачає світові?
• Що було б, якби машина часу існувала?
• Як був би влаштований світ, якби люди не придумали гроші?
• Якби у тебе була чарівна паличка, які три бажання ти загадав би?
• Якби з неба йшов дощ із їжі, що ти хотів би, щоб це було?
• На якій тварині ти хотів би покататися: на слоні чи на жирафі?
• Якби ти міг перейменувати кольори, як би ти їх назвав?
• Якби наша кішка вміла розмовляти, що вона сказала б?
• Якби ти міг поставити запитання будь-якій дикій тварині, що ти запитав би?
• Якби у тебе була своя печера, що було б усередині?
• З чого можна побудувати стіну, яку неможливо зруйнувати?
• Яка тварина могла б добре керувати автомобілем?
• Яких винаходів не вистачає світові?
• Що було б, якби машина часу існувала?
• Як був би влаштований світ, якби люди не придумали гроші?
• Якби у тебе була чарівна паличка, які три бажання ти загадав би?
3. Питання про дитину
• Які п’ять слів описують тебе найкраще?
• Що тобі подобається в собі? А що ні?
• Якби ти міг щось змінити в собі, що це було б?
• Якби на один день можна було стати кимось іншим, ким би ти став?
• Якби ти був супергероєм, якою силою ти володів би?
• Якби ти міга поїхати куди завгодно, куди ти поїхав би?
• Які звуки тобі подобаються?
• Чого дорослі про тебе не розуміють?
• Яким був найкращий комплімент, який тобі коли-небудь говорили?
• Яке заняття робить тебе щасливим?
• Яке свято ти любиш найбільше?
• Як ти дбаєш про інших людей?
• Що викликає в тебе ніжність?
• Що ти відчуваєш, коли я обіймаю тебе?
• Від чого ти можеш заплакати?
• Що змушує тебе злитися?
• Що тебе лякає?
• Що б ти більше хотів вміти: літати, як птах, або плавати, як риба?
• Якби у тебе був мільйон доларів, на що б ти його витратив?
• Якби у тебе було достатньо грошей, щоб не працювати, ти б працював чи ні?
• Якби ти відкрив власний магазин, що б там продавалося?
• Якби ти писав книгу, про що вона була б?
• Тобі подобається що-небудь дарувати іншим людям?
• Яким був би твій ідеальний день?
• Що ти вмієш робити такого, чого міг би би навчити інших?
• Що ще ти хотів би навчитися?
• Яким був найщасливіший / нещасливий момент в твоєму житті?
• З усіх речей, які ти знаєш, що буде найнеобхіднішим в дорослому житті?
• Якби ти міг подорожувати в часі і побачив себе три роки тому, яку пораду ти собі дав би?
• Чим ти найбільше пишаєшся в житті?
• Хто з твоїх друзів тобі подобається найбільше? Чому?
• Що ти будеш робити, якщо хтось назве тебе негарним словом?
• Якби ти зараз виріс і став знаменитим, в чому б ти прославився?
• Чим ти можеш допомогти комусь вже сьогодні?
• Якби ти міг провести один день з якоюсь людиною, хто б це був і що би ви робили?
• Які п’ять слів описують тебе найкраще?
• Що тобі подобається в собі? А що ні?
• Якби ти міг щось змінити в собі, що це було б?
• Якби на один день можна було стати кимось іншим, ким би ти став?
• Якби ти був супергероєм, якою силою ти володів би?
• Якби ти міга поїхати куди завгодно, куди ти поїхав би?
• Які звуки тобі подобаються?
• Чого дорослі про тебе не розуміють?
• Яким був найкращий комплімент, який тобі коли-небудь говорили?
• Яке заняття робить тебе щасливим?
• Яке свято ти любиш найбільше?
• Як ти дбаєш про інших людей?
• Що викликає в тебе ніжність?
• Що ти відчуваєш, коли я обіймаю тебе?
• Від чого ти можеш заплакати?
• Що змушує тебе злитися?
• Що тебе лякає?
• Що б ти більше хотів вміти: літати, як птах, або плавати, як риба?
• Якби у тебе був мільйон доларів, на що б ти його витратив?
• Якби у тебе було достатньо грошей, щоб не працювати, ти б працював чи ні?
• Якби ти відкрив власний магазин, що б там продавалося?
• Якби ти писав книгу, про що вона була б?
• Тобі подобається що-небудь дарувати іншим людям?
• Яким був би твій ідеальний день?
• Що ти вмієш робити такого, чого міг би би навчити інших?
• Що ще ти хотів би навчитися?
• Яким був найщасливіший / нещасливий момент в твоєму житті?
• З усіх речей, які ти знаєш, що буде найнеобхіднішим в дорослому житті?
• Якби ти міг подорожувати в часі і побачив себе три роки тому, яку пораду ти собі дав би?
• Чим ти найбільше пишаєшся в житті?
• Хто з твоїх друзів тобі подобається найбільше? Чому?
• Що ти будеш робити, якщо хтось назве тебе негарним словом?
• Якби ти зараз виріс і став знаменитим, в чому б ти прославився?
• Чим ти можеш допомогти комусь вже сьогодні?
• Якби ти міг провести один день з якоюсь людиною, хто б це був і що би ви робили?
4. Питання про життя і устрій світу
• Що робить людину розумною?
• Як ти думаєш, що відчувають інші люди?
• Навіщо ходити в школу?
• Яким буде життя в майбутньому?
• Що б ти змінив в цьому світі, якби міг?
• Чи легко бути дитиною? А дорослим?
• Як дізнатися, що ти вже подорослішав?
• Дитина повинна поважати всіх дорослих?
• Чи потрібно завжди слухатися батьків?
• Чи можна карати дітей?
• Чи має людина право вкрасти їжу, якщо вмирає від голоду?
• Чи можна завжди робити те, що хочеться?
• Навіщо люди брешуть?
• Чи можна завжди говорити все, що думаєш?
• Чому люди розлучаються?
• Чому люди сваряться, хіба не можна обговорити все спокійно?
• Чому дорослі мало посміхаються?
• Чому люди курять, якщо це шкідливо?
• Що таке поганий і гарний настрій?
• Що треба робити в старості?
• Що таке душа і де вона знаходиться?
• Що таке любов?
• Як зрозуміти, що хтось тебе любить?
• Чи може любов тривати вічно?
• Що таке щастя?
• Чи можна завжди бути щасливим і ніколи не сумувати?
• Чи можна бути щасливим без грошей?
• Чому багаті люди не діляться грошима з бідними?
• Усі люди рівні?
• Чи можна вважати світ прекрасним, якщо в ньому є війни і голод?
• Чи можна обійтися без воєн?
• Чи є користь від проблем і труднощів?
• Чи можна відповісти грубістю людині, яка груба з тобою, чи потрібно залишатися ввічливим?
• Чи можна заздрити?
• Для чого потрібно мистецтво?
• Хто визначає, що красиво, а що ні?
• Чи потрібно приймати свою зовнішність такою, яка вона є?
• Якби можна було видати закон, якому всі на світі повинні підкорятися, яким би він був?
• Чи можемо ми міняти свою долю, чи вона вже визначена?
• Для чого ми живемо?
• Що робить людину розумною?
• Як ти думаєш, що відчувають інші люди?
• Навіщо ходити в школу?
• Яким буде життя в майбутньому?
• Що б ти змінив в цьому світі, якби міг?
• Чи легко бути дитиною? А дорослим?
• Як дізнатися, що ти вже подорослішав?
• Дитина повинна поважати всіх дорослих?
• Чи потрібно завжди слухатися батьків?
• Чи можна карати дітей?
• Чи має людина право вкрасти їжу, якщо вмирає від голоду?
• Чи можна завжди робити те, що хочеться?
• Навіщо люди брешуть?
• Чи можна завжди говорити все, що думаєш?
• Чому люди розлучаються?
• Чому люди сваряться, хіба не можна обговорити все спокійно?
• Чому дорослі мало посміхаються?
• Чому люди курять, якщо це шкідливо?
• Що таке поганий і гарний настрій?
• Що треба робити в старості?
• Що таке душа і де вона знаходиться?
• Що таке любов?
• Як зрозуміти, що хтось тебе любить?
• Чи може любов тривати вічно?
• Що таке щастя?
• Чи можна завжди бути щасливим і ніколи не сумувати?
• Чи можна бути щасливим без грошей?
• Чому багаті люди не діляться грошима з бідними?
• Усі люди рівні?
• Чи можна вважати світ прекрасним, якщо в ньому є війни і голод?
• Чи можна обійтися без воєн?
• Чи є користь від проблем і труднощів?
• Чи можна відповісти грубістю людині, яка груба з тобою, чи потрібно залишатися ввічливим?
• Чи можна заздрити?
• Для чого потрібно мистецтво?
• Хто визначає, що красиво, а що ні?
• Чи потрібно приймати свою зовнішність такою, яка вона є?
• Якби можна було видати закон, якому всі на світі повинні підкорятися, яким би він був?
• Чи можемо ми міняти свою долю, чи вона вже визначена?
• Для чого ми живемо?
Десять кроків, щоб стати кращими батьками.
Любов є найважливішою потребою усіх дітей і однією з основних передумов позитивної поведінки дитини. Батьківська любов допомагає дитині формувати впевненість у собі, викликає почуття власної гідності.
Прислуховуйтесь до того, що говорить Ваша дитина. Цікавтеся тим, що вона робить і відчуває.
Всі взаємостосунки, в тому числі й ті, що будуються на любові й довірі, потребують певних обмежень. Батьки самі мають визначити ці обмеження для дітей. Пам’ятайте, що порушення дітьми будь-яких обмежень є для них природним процесом пізнання, і не варто це розцінювати як прояв неслухняності. Діти почуваються більш безпечно, коли батьки також дотримуються визначених ними обмежень.
Сміх допомагає розрядити напружену ситуацію. Часом батьки бувають занадто серйозними. Це заважає їм сповна відчути радість батьківства. Вмійте побачити веселі моменти й дозволяйте собі сміх при кожній нагоді.
Намагайтесь побачити світ очима Вашої дитини і зрозуміти її почуття. Пригадайте, як Ви почувалися. Коли були дитиною, і яким незрозумілим здавався Вам світ дорослих, коли в Вами чинили несправедливо.
Хваліть і заохочуйте дитину. Сподівайтеся, що дитина поводитиметься добре, й заохочуйте докладати зусиль для цього. Хваліть її за хорошу поведінку.
Поважайте свою дитину так, як поважали б дорослого. Дозвольте дитині брати участь у прийнятті рішень, особливо тих, що стосуються її. Прислухайтеся до думки дитини. Якщо Ви змушені сказати дитині щось неприємне, подумайте, яким чином Ви сказали б це дорослому. Вибачайтеся, якщо вчинили неправильно по відношенню до дитини.
Плануйте розпорядок дня дитини. Малі діти почуватимуться більш безпечно, якщо дотримуватимуться чіткого розпорядку дня.
У кожній сім’ї є свої правила. Будьте послідовними у їх дотриманні, про намагайтеся виявляти певну гнучкість щодо дотримання цих правил маленькими дітьми. Діти можуть бути введені в оману, якщо одного дня правило виконується, а іншого – відміняється.
Не забувайте про власні потреби! Коли батьківство починає надто нагадувати важку працю, і ви відчуваєте, що Вам бракує терпіння, приділіть трохи часу лише собі. Робіть те, що приносить Вам задоволення. Якщо Ви розумієте, що втрачаєте контроль над собою і можете накричати на дитину, образити, принизити чи вдарити її, залиште дитину на кілька хвилин, порахуйте до десяти і заспокойтеся.
Як можна допомогти дитині добре поводитись?
Більшість батьків замислюються, чи правильно вони себе поводять з дитиною. Звичайно, немає ідеальних батьків. Усі вони мають труднощі й іноді не впевнені, чи добре виховують своїх дітей. Однією з проблем, що найбільше непокоїть батьків, є питання поведінки: що треба зробити аби діти поводилися добре? Скористайтеся нашими порадами.
Подавайте дітям приклад хорошої поведінки
Діти вчаться, наслідуючи поведінку дорослих. Ваша поведінка – приклад для наслідування.
Змінюйте оточення, а не дитину
Краще тримати цінні, крихкі та небезпечні предмети у недоступних для дітей місцях, аніж потім карати дітей за їхню природну цікавість.
Висловлюйте свої бажання позитивно
Кажіть дітям, чого Ви від них очікуєте, замість того, чого НЕ бажаєте.
Висувайте реальні вимоги
Запитуйте себе, чи відповідають Ваші вимоги віку дитини, ситуації, в якій вона опинилася. Ви маєте бути більш терпимими до маленьких та хворих дітей.
Не надавайте надто великого значення заохоченням і покаранням
В міру дорослішання дитини покарання і заохочення стають все менш результативними. Пояснюйте причину, яка впливає на Ваше рішення. Прагніть до компромісу у спілкуванні зі старшими дітьми, а з меншими – використовуйте тактику переключення уваги.
Обирайте виховання без побиття та крику
На початку це може здаватися результативним, однак незабаром виявиться: щоразу Ви змушені бити все з більшою силою, щоб досягти бажаного результату. Крик або постійні докори є також шкідливими та можуть призвести до тривалих проблем емоційного характеру.
Покарання не допомагають дитині виробити навички самоконтролю і поваги до інших.
Факти, що можуть Вас здивувати…
Діти часто не розуміють, чому їх покарано
Дослідження доводять, що вимоги дорослих часто видаються дітям незрозумілими. Пам’ятайте, коли дитина дістала ляпас, вона стає надто сердитою, знервованою та збудженою, тому не може зрозуміти, за що і чому її покарано.
Допомагайте дітям вести себе краще, даючи їм вибір
Не сперечайтеся з дітьми про справи, які не мають великого значення. Дозволяйте їм зробити вибір: нехай вони самі вирішують, у що одягатися чи що їсти.
Це попередить прояви образи та непокори з боку дитини. Вона не дорікатиме, що Ви її постійно контролюєте.
Діти мають право на позитивне ставлення до себе
Уряд України зобов’язався дотримуватись принципів Конвенції Організації Об’єднаних Націй з прав дитини. В ній виголошено, що діти мають права, одним з яких є право на захист від будь-яких форм фізичного і психічного насильства та навмисного приниження.
1. Будьте гарним прикладом для своїх дітей у ставленні до власного здоров΄я.
2. Ведіть здоровий спосіб життя.
3. Займайтесь фізичною культурою, виконуйте вранці вправи ранкової гімнастики. Виробляйте сталу звичку та потребу в цьому.
4. Практикуйте вдома певну систему оздоровлення всіх членів родини, в тому числі й дитини.
5. Налагодіть у сім΄ї активно-динамічний відпочинок.
6. Організовуйте сімейні прогулянки на природу, щоб змалечку привити дітям бережливе ставлення до навколишнього середовища.
7. Пам΄ятайте, що здоровий спосіб життя – це правильно організована діяльність, сприятливі умови побуту, активний відпочинок і здоровий мікроклімат у родині.
8. Не паліть і не пийте спиртних напоїв у присутності дітей. Пам’ятайте! Діти схильні імітувати ваші дії.
9. Формуйте у дітей світоглядно-оздоровчу поведінку на основі реалізації принципів: пізнай себе, створи себе і допоможи собі сам.
10.Впроваджуйте різноманітні форми роботи з валеологічного виховання, спрямовані на формування в дітей уявлень про правила безпечної поведінки під час ігор, про можливості людського організму, про користь рухової активності, здоровий спосіб життя.
11.Застосовуйте вдома різні профілактично – корекційні вправи з олівцями, скакалками та іншими підручними предметами.
12.Привчайте дітей щоденно піклуватися про своє здоров΄я:
– виконувати різні фізичні вправи;
– правильно харчуватись;
– загартовуватись;
– спілкуватися з друзями;
– дотримуватися особистої гігієни;
– дотримуватися режиму дня;
– знаходити час для розваг на свіжому повітрі, дивитися цікаві телепередачі, користуватися бібліотекою і т. д.
Пам’ятка для батьків: „Діти. Інтернет. Мобільний зв’язок”
Змістом державної політики у сфері захисту суспільної моралі є створення необхідних правових, економічних та організаційних умов, які сприяють реалізації права на інформаційний простір, вільний від матеріалів, що становлять загрозу фізичному, інтелектуальному, морально-психологічному стану населення (ст. 5 Закон України „Про захист суспільної моралі”).
З метою реалізації та додержання вимог чинного законодавства у сфері захисту суспільної моралі, обігу продукції і видовищних заходів сексуального чи еротичного характеру, продукції, що містить пропаганду культу насильства, жорстокості і порнографії, створено Національну експертну комісію України з питань захисту суспільної моралі (далі – Національна комісія).
Відповідно до статті 17 Закону України „Про захист суспільної моралі” Національна комісія є постійним позавідомчим державним експертним і контролюючим органом, який діє відповідно до цього Закону та чинного законодавства України і є відповідальним за утвердження здорового способу життя, належного стану моральності суспільства, контролює обіг продукції і видовищних заходів сексуального чи еротичного характеру.
Рішення Національної комісії, прийняті в межах її повноважень, є обов’язковими для розгляду центральними і місцевими органами влади, засобами масової інформації всіх форм власності, а також фізичними та юридичними особами.
Відповідно до статей 2, 6 Закону України „Про захист суспільної моралі” виробництво та обіг у будь-якій формі продукції порнографічного характеру в Україні забороняються. Критерії віднесення продукції до такої, що має порнографічний характер, встановлюються спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у сфері культури та мистецтв.
Виробництво та обіг у будь-якій формі продукції еротичного характеру та продукції, що містить елементи насильства та жорстокості, дозволяються виключно за умови дотримання обмежень, встановлених законодавством.
Забороняються виробництво та розповсюдження продукції, яка:
– пропагує війну, національну та релігійну ворожнечу, зміну шляхом насильства конституційного ладу або територіальної цілісності України;
– пропагує фашизм та неофашизм;
– принижує або ображає націю чи особистість за національною ознакою;
– пропагує бузувірство, блюзнірство, неповагу до національних і релігійних святинь;
– принижує особистість, є проявом знущання з приводу фізичних вад (каліцтва), з душевнохворих, літніх людей;
– пропагує невігластво, неповагу до батьків;
– пропагує наркоманію, токсикоманію, алкоголізм, тютюнопаління та інші шкідливі звички.
З високими темпами розвитку науково-технічного прогресу, зокрема, електронної техніки та можливостей обміну інформацією постало питання захисту дітей від інформації, яка несе загрозу морально-психічному здоров’ю.
Працівниками Національної комісії проводиться робота щодо виявлення цієї інформації у засобах масової інформації на будь-яких носіях, в тому числі, розповсюдження її за допомогою мобільних телефонів та всесвітньої мережі Інтернет.
Мобільний телефон та порнографія.
Порнографія стає одним з локомотивів розвитку мобільного зв’язку, так як і раніше вона допомогла розповсюдженню відеомагнітофонів та Інтернету. В Європі продаж розваг для дорослих, які можна отримати в мобільні телефони, вже став бізнесом, що приносить мільйони доларів. Користувачі стільникового зв’язку вже витрачають десятки мільйонів на рік на „контент для дорослих”. У числі розповсюджувачів порнографії опинилися такі компанії, як гігант мобільного зв’язку Vodafone (Водафон) – названий однією з британських газет „Vodafilth” (filth – „розпуста”). На думку експертів, до 2009 р. статки „мобільного” порно у всьому світі склали $2 мільярди. Індустрія мобільного телебачення вражена тим, що 30 відсотків відео-контенту, відтворюваного на мобільних пристроях, є порнографічними.
На території СНД, за даними деяких провайдерів, еротика і порнографія складає не менше третини всього ринку мобільних картинок. Еротика користується великою популярністю у всіх сферах індустрії розваг і мобільний контент не є винятком. Найбільш популярними залишаються WAP-сайти порнографічного змісту. При цьому аналітики відзначають, що типовим споживачем мобільного порноконтенту є молодь та діти.
Батьки мають вміти те, що вже роблять діти!
Передача контенту
Контент (з англ. – зміст, вміст) – будь-яке інформаційно-значиме наповнення інформаційного ресурсу (тексти, ігри, графіка, мультимедіа).
Мобільний контент – це цифровий контент, адресований власникам мобільних пристроїв.
Є декілька способів:
– MMS повідомлення;
– За допомогою Bluetooth® (блютус);
– ІЧ- порт, IrDA (Інфра червоний порт).
Bluetooth — це технологія бездротового зв’язку, створена у 1998 році. Основне призначення Bluetooth – забезпечення економного (з точки зору спожитого струму) і дешевого радіозв’язку між різноманітними типами електронних пристроїв, таких як мобільні телефони та аксесуари до них, портативні та настільні комп’ютери. Можливості Bluetooth дозволяють передавати будь-яку інформацію у вигляді файлів на відстань до 100 метрів. Тому будь-який файл підліток може прийняти/передати за допомогою Блютус. При цьому підлітки можуть бути не знайомі і не бачити один одного та знаходитись у різних приміщеннях.
MMS – послуга мультимедійних повідомлень (англ. Multimedia Messaging Service, MMS) — стандарт, який дозволяє пересилати між мобільними пристроями повідомлення з мультимедійним змістом (зображення, звук тощо). Але, на відміну від Bluetooth ця послуга надається оператором мобільного зв’язку, є платною та має обмеження, які встановлюються оператором, а саме, ціна, кількість повідомлень та максимальний об’єм даних.
IrDA – Інфра червоний порт (англ. Infrared Data Association) є одним із стандартів передачі даних на малі відстані за допомогою інфрачервоного випромінювання. Тобто, ІЧ-порт є аналогом Bluetooth, але на відміну від останнього, має малий радіус дії, не більше 10-20 сантиметрів.
Замовлення контенту через SMS
1. Абонент відправляє SMS з кодом контенту на короткий номер оператора (компанії, які надають послуги мобільного зв’язку).
2. Оператор (без аналізу вмісту) перенаправляє отримане SMS до контент-провайдера (компанія, яка займається розповсюдженням контенту – картинки, музика, ігри, фото, кліпи тощо) згідно з укладеною угодою. Договір включає ряд додатків, в яких описується сервіс, правила участі і контент, що надається.
3. При вдалій передачі SMS від оператора до контент-провайдера відбувається тарифікація (з абонента знімаються гроші). Деякі оператори знімають гроші при передачі зворотного SMS від контент-провайдера до оператора.
4. Контент-провайдер опрацьовує отримане SMS та, згідно з вказаним кодом, відкриває відповідне WAP-посилання на вказаний контент. Посилання відправляється у зворотному SMS від контент-провайдера до оператора.
5. Оператор отримує SMS і відправляє (без аналізу вмісту) його абонентові.
6. Абонент заходить на вказане в SMS WAP-посилання та закачує контент на телефон. (З’єднання відбувається через PROXY-оператора, який здійснює лише тарифікацію без додаткового аналізу).
Замовлення контенту через IVR (в основному звуковий контент)
1. Абонент телефонує на короткий номер.
2. Оператор перенаправляє дзвінок до контент-провайдера (або підрядчика контент-провайдера) згідно з укладеною угодою. Договір включає ряд додатків, в яких описується сервіс, правила участі і контент, що надається.
3. Система контент-провайдера відповідає на виклик (з цієї миті починається тарифікація. Тарифікується або з’єднання, або тривалість, або те і інше). Абонент через IVR-меню вибирає потрібний контент.
4. Контент-провайдер, посилаючись на вибраний в IVR-меню контент, формує відповідне WAP-посилання на цей контент. Посилка відправляється через SMS від контент-провайдера до оператора.
5. Оператор отримує SMS та відправляє (без аналізу вмісту) його абонентові (інколи оператор знімає додаткову плату з контент-провайдера за відправлення SMS, оскільки таке відправлення часто відбувається як рекламна розсилка, і дуже рідко є офіційно оформленою відповіддю на IVR-запит).
6. Абонент заходить на WAP-посилання, яке вказане в SMS, і закачує контент на телефон. (З’єднання відбувається через PROXY-оператора, який здійснює лише тарифікацію без додаткового аналізу).
Закачування контенту з WAP-порталу
1. Абонент заходить на посилання WAP-порталу. (З’єднання відбувається через PROXY-оператора, який здійснює лише тарифікацію без додаткового аналізу).
2. Вибирає потрібний йому контент.
3. Закачує вибраний контент.
Як захистити дітей від закачування контенту з небажаним змістом.
1. Оператори надають можливість перегляду всіх витрат певного мобільного номеру. Варто домовитися з дитиною, що ви будете переглядати ці дані, або включити цю послугу без її відома, але для цього вам буде потрібний телефон дитини.
2. Вияснивши, що дитина використовувала послуги контент-провайдера, слід зателефонувати в call-центр оператора і довідатися:
– якому контент-провайдеру належить цей короткий номер або WAP-портал;
– якого роду інформація надається через даний сервіс;
– чи є на цьому порталі інформація еротичного чи порнографічного характеру;
– контактну адреса call-центру контент-провайдера.
3. У call-центрі контент-провайдера Ви можете з’ясувати, який контент був замовлений з номера вашої дитини, при цьому не варто інформувати, що це не ваш особистий номер. Контент-провайдер може відмовитися надати таку інформацію.
4. Одночасно з’ясуйте, яку інформацію можливо замовити за даним коротким номером (зателефонуйте на цей номер або зайдіть на WAP-портал). Подивіться в телефоні дитини, чи збереглося SMS з номером замовленого контенту, або зворотне SMS з WAP-посиланням, або перевірте історію сторінок, які відвідувала дитина, в браузері телефону. Якщо ви переконалися в тому, що сервіс, яким користувалася ваша дитина, містить інформацію еротичного, порнографічного чи іншого небажаного характеру, і цю інформацію дитина вже отримала (що буває найчастіше), потрібно звернутися до call-центру оператора.
Вибір за Вами.
Діти в Інтернет
Проблема безпеки дітей в мережі Інтернет вже не здається Україні такою далекою. Ніхто не може заперечити, що на сьогоднішній день вона постала особливо гостро. Відомо, що підлітки у період заниженої самооцінки шукають підтримки серед своїх друзів, а не у родинному колі. Старші підлітки, бажаючи незалежності, мають потребу ототожнювати себе з певною групою й схильні порівнювати цінності своєї сім’ї та своїх товаришів.
Що роблять підлітки в он-лайні
В он-лайні підлітки завантажують музику, використовують обмін миттєвими повідомленнями, електронну пошту та грають в он-лайнові ігри. За допомогою пошукових серверів підлітки знаходять інформацію будь-якого змісту та якості в мережі Інтернет. Більшість підлітків реєструються у приватних чатах та спілкуються на будь-які теми, видаючи себе за дорослих. Хлопці в цьому віці надають перевагу всьому, що виходить за межі дозволеного: брутальний гумор, насильство, азартні ігри, еротичні та порно сайти. Дівчатам, які мають занижену самооцінку, подобається розміщувати провокаційні фото, вони схильні на фривольні розмови, видаючи себе за дорослих жінок, в результаті чого стають жертвами сексуальних домагань.
Як забезпечити безпеку дітей в мережі Інтернет
Пропонуємо декілька рекомендацій, які слід взяти до уваги:
– розміщуйте комп’ютери з Internet-з’єднанням поза межами кімнати вашої дитини;
– поговоріть зі своїми дітьми про друзів, з яким вони спілкуються в он-лайні, довідайтесь як вони проводять дозвілля і чим захоплюються;
– цікавтесь які веб сайти вони відвідують та з ким розмовляють;
– вивчіть програми, які фільтрують отримання інформації з мережі Інтернет, наприклад, Батьківський контроль в Windows;
– наполягайте на тому, щоб ваші діти ніколи не погоджувалися зустрічатися зі своїм он-лайновим другом без Вашого відома;
– навчіть своїх дітей ніколи не надавати особисту інформацію про себе та свою родину електронною поштою та в різних реєстраційних формах, які пропонуються власниками сайтів;
– контролюйте інформацію, яку завантажує дитина (фільми, музику, ігри, тощо);
– цікавтесь чи не відвідують діти сайти з агресивним змістом;
– навчіть своїх дітей відповідальному та етичному поводженню в он-лайні. Вони не повинні використовувати Інтернет мережу для розповсюдження пліток, погроз іншим та хуліганських дій;
– переконайтеся, що діти консультуються з Вами, щодо будь-яких фінансових операції, здійснюючи замовлення, купівлю або продаж через Інтернет мережу;
– інформуйте дітей стосовно потенційного ризику під час їх участі у будь-яких іграх та розвагах;
– розмовляйте як з рівним партнером, демонструючи свою турботу про суспільну мораль.
Використовуючи ці рекомендації, Ви маєте нагоду максимально захистити дитину від негативного впливу всесвітньої мережі Інтернет. Але пам’ятайте, Інтернет, це не тільки осередок розпусти та жорстокості, але й найбагатша в світі бібліотека знань, розваг, спілкування та інших корисних речей. Ви повинні навчити свою дитину правильно користуватися цим невичерпним джерелом інформації. Та найголовніше, дитина повинна розуміти, що Ви не позбавляєте її вільного доступу до комп’ютера, а, насамперед, оберігаєте. Дитина повинна Вам довіряти.
Батьківський контроль у Windows Vista
З появою нової операційної системи Windows Vista, до складу якої увійшли засоби батьківського контролю (Parental Control), з’явилась можливість легко контролювати отримання дітьми інформації і забезпечити їх захист під час роботи на комп’ютері.
За допомогою засобів батьківського контролю є можливість встановити:
– обмеження часу, який дитина проводить за комп’ютером;
– обмеження часу, протягом якого діти можуть входити у систему, зокрема, дні тижня і години, коли доступ дозволено (в інший, не зазначений Вами час, діти не зможуть користуватися комп’ютером. Якщо дозволений час закінчиться, а дитина ще працює за комп’ютером, відбудеться автоматичний вихід із системи;
– обмеження доступу дітей до мережі Інтернет за допомогою веб-фільтра батьківського контролю.
Завдяки спеціальному веб-фільтру Ви одержуєте можливість встановити низку обмежень на доступ дітей до мережі Інтернет, зокрема:
– заборонити доступ до окремих ігор (ви можете блокувати ігри на підставі вікової категорії та оцінки вмісту, а також заборонити доступ до певних ігор);
– обмежити активність в мережі Інтернет (ви можете блокувати доступ до веб-сайтів, обираючи рівень обмеження об’єму інформації; вказати, яку інформацію за тематикою та змістом фільтри пропускатимуть, а яку блокуватимуть; заблокувати або дозволити доступ до окремих веб-сайтів; заборонити або дозволити завантаження файлів);
– заборонити використання окремих програм.
Більш детально з можливостями веб-фільтра батьківського контролю можна ознайомитись на офіційному веб-сайті Майкрософт.
З приводу порушень законодавства України у сфері захисту суспільної моралі звертайтесь до Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі.
Психологічні поради батькам: «ЗНО. Як підтримати свою дитину?»
Шановні батьки, психологічна підтримка – це один з найважливіших чинників, що визначають успішність Вашої дитини під час здачі ЗНО. Досить часто ми створюємо ситуацію залежності у вашої дитини, на кшталт, – «якщо ти …, то…», нав’язуємо нереальні стандарти, суперництво із ровесниками, – «подивись, як інші стараються…» тощо.
Водночас справжня підтримка повинна ґрунтуватися на підкресленні здібностей, та позитивних сторін дитини. Підтримувати свою дитину – значить вірити в неї. Підтримка заснована на вірі в природжену здатність особи долати життєві труднощі при підтримці тих, кого вона вважає значущими для себе. Дорослі мають нагоду продемонструвати дитині своє задоволення від її досягнень або зусиль.
Інший шлях – навчити підлітка справлятися з різними завданнями, створивши у нього установку: «Ти можеш це зробити!».
Щоб продемонструвати свою віру в дитину, батьки повинні мати мужність і бажання зробити наступне:
- забути про минулі невдачі своєї дитини;
- допомогти дитині знайти впевненість у тому, що він/вона справляться із тим чи іншим завданням;
- пам’ятати про минулі успіхи і повертатися до них, а не до помилок.
Виховання вдома – навчання в школі
Ми хочемо нагадати Вам, що такі чарівні слова, як «доброго дня”, “будь ласка”, “дякую”, “пробачте”, діти вперше пізнають удома на прикладі рідних.
Саме вдома діти вчаться бути чесними, пунктуальними й старанними, добре ставитися до друзів, поважати старших і учителів.
Саме вдома вони вчаться бути акуратними, не говорити, коли їжа в роті, вчаться кидати непотріб в смітник.
Удома вони також вчаться бути організованими, доглядати за своїми речами й не братии чужі.
А в школі ми, учителі, вчимо їх мови, літератури, математики, історії, географії, фізики, хімії, фізкультури.… Батьківське виховання ми лише скріплюємо, але ніяк не замінимо.
НЕУВАЖНІСТЬ ДИТИНИ
ЯК З НЕЮ БОРОТИСЯ
1. У своїх стосунках з дитиною дотримуйтеся «позитивної моделі». Хваліть її кожний раз, коли вона цього заслужила, підкреслюйте успіхи. Це допоможе зміцнити упевненість дитини у власних силах.
2. Уникайте повторень слів «ні» і «не можна».
3. Говоріть стримано, спокійно і м’яко.
4. Давайте дитині тільки одне завдання на певний відрізок часу, щоб вона змогла його завершити.
5. Для підкріплення усних інструкцій використовуйте зорову стимуляцію.
6. Заохочувайте дитину до усіх видів діяльності, що вимагають концентрації уваги (наприклад, робота з кубиками, розфарбовування, читання).
7. Підтримуйте чіткий розпорядок дня. Час прийому їжі, виконання домашніх завдань і сну повинно відповідати цьому розпорядку.
8. Уникайте по можливості скупчення людей. Перебування у великих магазинах, на ринках, в кафе чинить на дитину надмірно стимулюючу дію.
9. Під час ігор обмежуйте дитину лише одним партнером. Уникайте неспокійних, шумних друзів.
10. Оберігайте дитину від стомлення, оскільки воно призводить до зниження самоконтролю і наростання гіперактивності.
11. Давайте дитині більше можливостей витрачати надмірну енергію. Корисна щоденна фізична активність на свіжому повітрі: тривалі прогулянки, біг, спортивні заняття.
12. Постійно враховуйте недоліки поведінки дитини. Неуважним дітям властива гіперактивність. Але вона може утримуватися під розумним контролем за допомогою вищезазначених заходів.
Щоб допомогти дитині, потрібно провести тривалу і копітку роботу, яка дасть позитивний результат.
Допоможiть адаптуватися
1. Якщо Вас щось турбує в
поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним
керівником, шкільним психологом.
2. Якщо в родині відбулися події,
що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника.
Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.
3. Цікавтеся шкільними справами,
обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.
4.
Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх,
виділити якісь особливі риси.
5. Порадьте дитині в складних
ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного психолога.
6. Не слід відразу ослабляти
контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій школі
вона звикла до контролю з вашого боку. Привчайте дитину до самостійності
поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати
про уроки тощо.
7. Основними помічниками у
складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.
8. Головне новоутворення
підліткового вікового періоду – відкриття своєї індивідуальності, свого «Я».
Підвищується інтерес до свого тіла, зовнішності.
9. Зростає дух незалежності, який
впливає на стосунки підлітка в родині, школі.
10.
У дітей настає криза, пов’язана з бажанням здобути самостійність,
звільнитися від батьківської опіки, з’являється страх перед невідомим дорослим
життям.
11.
Бажання звільнитися від зовнішнього контролю поєднується зі зростанням
самоконтролю й початком свідомого самовиховання.
12.
Внутрішній світ дитини ще нестабільний, тому батькам не слід залишати
своїх дітей без нагляду. Підліток дуже вразливий і легко піддається впливам як
позитивним, так і негативним.
13.
Розширюється коло спілкування, з’являються нові авторитети.
14.
Недоліки й суперечності в поведінці близьких і старших сприймаються
гостро й хворобливо.
15.
У батьках підлітки хочуть бачити друзів і порадників, а не диктаторів.
Немає коментарів:
Дописати коментар